Szkolenia zamknięte – efektywna komunikacja interpersonalna i zarządzanie
czyli jak skutecznie porozumieć się z każdym, przekonywać do swoich pomysłów / idei / produktów i zjednywać do siebie innych
Coś „nie gra” w Twojej firmie? Kolejne zebranie przypominało pole bitwy a nie konstruktywną współpracę? Zespoły zamiast kreatywnie pracować kreatywnie się zwalczają i „gotują we własnym sosie”? Mało kto jest w stanie znieść krytykę swojej pracy, pomimo że jest informacja zwrotna od mającego rację i doświadczenie menadżera?
Domyślam się, że nie jest tak tragicznie w Twojej firmie, ale zapewne sam(a) przyznasz że umiejętność skutecznej komunikacji, efektywnego przekazywania i prezentowania pomysłów, idei, planów, jak i krytyki jest kluczowa w prowadzeniu dochodowego biznesu.
Czy wiesz, co powoduje, że czasami tak ciężko „dogadać” się z współpracownikami, podwładnymi czy szefem?
Kluczowym powodem jest to, że najczęściej i jedna strona i druga prezentuje swoje racje, argumentując je w taki sposób, który przekonuje je same – a nie rozmówcę / słuchacza.
Drugim powodem jest to, że jeżeli przyjmiemy, iż do przekazania mamy informację czy pomysł i całość informacji określimy na 100%, to wtedy to, co dociera do słuchacza to mniej niż 1/3 założonej informacji … Dlaczego?
- Na początku mamy 100% informacji do przekazania.
- Potem musimy zdecydować, co jest w tym najważniejsze i co przekażemy dalej – decydujemy się przekazać ok. 80%. (kto ma czas na precyzyjny opis i dokładne wyjaśnianie krok po kroku swoich racji dokładnie tak, jak je widzi i czuje? – takie skróty to naturalny proces w zasadzie nie do uniknięcia)
- To co udaje nam się faktycznie przekazać to ok. 50-60% tego, co zamierzaliśmy (limitowany czas wypowiedzi, druga strona się śpieszy albo nie ma czasu… znasz to, prawda?)
Kiepsko to wygląda? To niestety nie wszystko – spójrzmy co się dzieje dalej.
- To co zostanie przyjęte to ok. 40% naszego faktycznego przekazu. (zniecierpliwienie słuchacza, jego napięty dzień, zły nastrój, niesprzyjające warunki zewnętrzne, hałas itd.)
- To co zostanie zrozumiane i zapamiętane – możesz odpowiedzieć sobie sam(a)… ale rzadko jest to więcej niż 30%.
Czy zaczynasz już sobie zdawać w pełni sprawę, jakie ma to konsekwencję przy współpracy zespołów, przekazywaniu zadań, delegowaniu pracy? Jak to negatywnie wpływa na efektywność pracy ludzi w Twojej firmie?
Jak to zmienić?
Tak naprawdę tajemnicą skutecznej komunikacji jest uświadomienie sobie, co tak naprawdę zachodzi w procesie komunikacji, tak aby maksymalnie wykorzystać te 30%, które dochodzi do słuchacza.
Na naszych szkoleniach możesz poznać i nauczyć się stosować w praktyce wiedzę z zakresu:
- w jaki sposób słowa działają na umysł nasz i innych,
- w jaki sposób szybko przyciągnąć uwagę rozmówcy,
- jakie są konieczne 3 składniki każdej informacji, żeby gwarantowała przyciągnięcie uwagi
- jak rozpoznać preferowany kanał przyjmowania informacji rozmówcy (wzrokowy, słuchowy, kinestetyczny) i z tego skorzystać?
- jak wykorzystać tą wiedzę przemawiając do zróżnicowanej grupy ludzi?
- co robić z tymi, którzy wiecznie są na „nie”?
- co powoduje, że ludzie słuchają z zaangażowaniem i jak zamienić w taką osobę każdego swojego rozmówcę?
- jak prezentować swoje racje, aby były akceptowane i przyjmowane przez innych?
- jak efektywnie udzielać informacji zwrotnych i przestać krytykować?
- jak przyjmować krytykę obracając ją na swoją korzyść?
- jak korzystać z każdej rozmowy aby zjednać do siebie każdego rozmówcę?
Korzystając z naszych szkoleń już podczas ich trwania będziesz miał(a) wiele okazji aby sprawdzić w praktyce, jak skuteczne są to metody.
Tylko sobie wyobraź o ile wzrośnie skuteczność pracowników Twojej firmy, kiedy będą w stanie maksymalnie efektywnie wykorzystać czas przeznaczony na współpracę.
Wykonaj ruch do przodu, skontaktuj się z nami i sprawdź, które nasze szkolenie da Twojej firmie najwięcej korzyści i naprawdę zwiększy efektywność komunikacji a tym samym wydajność pracy – kontakt
Komunikacja
- Efektywna komunikacja interpersonalna
Jak korzystając z metod NLP skutecznie porozumieć się z każdym i zjednywać do siebie ludzi? – zapytaj o szczegóły - Techniki perswazji i wywierania wpływu
Tajniki skutecznego przekonywania – nowoczesne metody gwarantujące rezultaty! – zapytaj o szczegóły - Efektywna komunikacja w zespole
Jak efektywnie komunikować się w zespołach, maksymalizując ich efektywność działania? – zapytaj o szczegóły
Zarządzanie
- Skuteczne motywowanie pracowników
Jak trafić do każdego i skutecznie motywować ludzi do działania? – zapytaj o szczegóły - Strategie motywujące w zarządzaniu
Jak wykorzystać wiedzę na temat ludzkiej motywacji do skutecznego zarządzania ludźmi? – zapytaj o szczegóły - Rozwój osobisty managera
- Manager XXI wieku – wciąż próbujesz zarządzać opierając się na przestarzałych metodach czy już podjąłe(a)ś decyzję, że chcesz to zmienić? – zapytaj o szczegóły